Joga Syntezy

Przychodząc na praktykę do HamSa Joga posmakujesz różnych aspektów jogi. Podczas zajęć doświadczysz takich elementów, jak:

  • asana – pozycje ciała
  • pranajama – techniki oddechowe
  • mantra – techniki pracy z dźwiękiem
  • medytacja i mudra (dhjana)
  • elementy kundalini jogi (krije)
  • relaksacja (savasana)

Skąd się wywodzi Joga Syntezy?

Joga Syntezy wywodzi się od jednego z wielkich indyjskich mistrzów jogi – Swamiego Sivanandy z Rishikesh w Himalajach (1887-1963). Nauczał on w formie integrującej wszystkie znane systemy jogiczne. Swami Sivananda Saraswati wykształcił i wypuścił w świat wielu wybitnych uczniów, którzy odegrali bardzo ważną rolę w propagowaniu i nauczaniu jogi klasycznej, kontynuując jego dzieło (jednak każdy z nich w odmienny sposób). Byli wśród nich Swami Satyananda Saraswati (1923-2009) – twórca Bihar School of Yoga i International Yoga Fellowship oraz Swami Vishnudevananda Saraswati (1927-1993), założyciel organizacji International Sivananda Yoga Vedanta Centres.

W HamSa Joga spotkasz się więc z holistycznym podejściem do jogi. Doświadczysz także kundalini jogi oraz tantry. Więcej o jodze syntezy przeczytasz tu: http://hamsajoga.pl/czym-jest-joga-syntezy/.

Joga Nidra

Joga relaksacyjna

Joga Nidra to jogiczna technika relaksacyjna ciała i umysłu, nazywana też jogą psychicznego snu. Oznacza to, że podczas praktyki osiągamy stan świadomego głębokiego snu. Metodę tę opracował Swami Satyananda Saraswati, twórca Bihar School of Yoga.

Żyjąc w obecnych czasach wciąż odczuwamy przebodźcowanie, stres, napięcie, zaś sen, który ma za zadanie zregenerować ciało i umysł, często okazuje się niewystarczający. Towarzyszą nam różne rodzaje napięcia: umysłowe, emocjonalne i fizyczne. Niestety tylko niektóre z nich zostają uwolnione podczas snu, gdyż okazuje się, że część z nas nie jest się w stanie w pełni zregenerować podczas nocnego wypoczynku. Często jest on zbyt krótki, przerywany, płytki. Budzimy się zmęczeni, a nasze ciało jest napięte lub ociężałe. Z pomocą przychodzi nam Joga Nidra, dzięki której możemy w pełni zregenerować i zrelaksować ciało i umysł – półgodzinna sesja Jogi Nidry to odpowiednik trzech godzin głębokiego snu i odprężenia.

Kto powinien praktykować Jogę Nidrę?

Odpowiedź brzmi: każdy, niezależnie od wieku czy uwarunkowań psychofizycznych. Tu nie ma żadnych ograniczeń. Wystarczy przyjść, położyć się na macie, nakryć się kocykiem i podążając za głosem nauczyciela w pełni się relaksować.

Jakie korzyści daje praktyka Jogi Nidry?

Ta technika głębokiego odpoczynku pomoże Ci:

  • osiągnąć pełny, głęboki relaks ciała i umysłu,
  • zmniejszyć poziom stresu i napięcia, niepokoju, lęków,
  • uregulować poziom ciśnienia krwi,
  • nauczyć się radzenia sobie z bezsennością, ułatwi zasypianie i odpoczynek,
  • zwalczyć chroniczne zmęczenie,
  • pozbyć się natrętnych myśli,
  • rozjaśnić umysł, wzmocnić koncentrację i proces zapamiętywania,
  • wspomóc proces powrotu do zdrowia na wszystkich poziomach,

Joga Nidra jest w pełni bezpieczna. Regularna praktyka znacznie poprawi jakość Twojego życia, doda Ci energii i nauczy „ładować wewnętrzne akumulatory”.

 

Zainteresowała Cię Joga Nidra? Więcej informacji znajdziesz na blogu HamSa Joga pod linkiem: http://hamsajoga.pl/co-to-jest-joga-nidra/

Bioterapia

Alchemia Bioenergetyczna

Alchemia Bioenergetyczna

Jeśli chcesz wspomóc swój powrót do zdrowia, zapraszam Cię do skorzystania z sesji bioterapii, które prowadzone są na żywo w Krakowie lub online.

W swej praktyce łączę różne metody: od operacji ciała fizycznego i ciał subtelnych w energii, transformację kodów podświadomości, psychobiologię i psychosomatykę, przez przywracające zdrowie techniki jogi, dźwiękoterapię z pomocą mis tybetańskich, gongu i tingshy, aż po systemy metagenealogiczne oraz czytanie karmy rodowej i indywidualnej. Techniki dostosowujemy do indywidualnych potrzeb osoby, która zgłasza się po pomoc.